Publikationen


Böhm, M.*, Barkmann, J., Eggert, S., Carstensen, C.H., Bögeholz, S.* (2020). Quantitative Modelling and Perspective Taking: Two Competencies of Decision Making for Sustainable Development. Sustainability, 12(17), 6980. (https://doi:10.3390/su12176980) [* are shared first-authors]

Böhm, M., Eggert, S., Barkmann, J., & Bögeholz, S. (2016). Evaluating Sustainable Development solutions quantitatively: Competence modelling for GCE and ESD. Citizenship, Social and Economics Education, 15(3), 190-211.

Bögeholz, S., Böhm, M., Eggert, S., & Barkmann, J. (2014). Education for Sustainable Development in German Science Education: Past - Present - Future. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 10(4), 231-248. (Dieser Artikel ist online verfügbar: LINK)

Böhm, M., Barkmann, J., Eggert, S. & Bögeholz, S. (2013): Umwelt- und institutionenökonomische Analyse und Reflektion von Lösungsansätzen für Herausforderungen des Biodiversitätsschutzes - Ein Beitrag zum Göttinger Modell der Bewertungskompetenz. In: Feit, U. & H. Korn (Hrsg.) - Treffpunkt Biologische Vielfalt XII - Interdisziplinärer Forschungsaustausch im Rahmen des Übereinkommens über die biologische Vielfalt - BfN-Skripten 335. Bonn, Bad-Godesberg: Bundesamt für Naturschutz (BfN), S.123-131. (Dieser Artikel ist online verfügbar: LINK)

Barkmann, J., Böhm, M., Eggert, S., Kaminski, H., Koch, S., Malz, S., Marggraf, R., Schnell, C., Sundawati, L., & Bögeholz, S. (2012) Environmental and institutional economics education: A challenge for Education for Sustainable Development. In: Daub, C.-H., Burger, P, Scherrer, Y. M. & Frece, J. T. (Eds.), Strategies for Sustainability: Institutional and Organisational challenges. Proceedings of the 3rd International Sustainability Conference, 29-31 August 2012, Basel, Switzerland. 184-187.